Ny faktura och nya möjligheter med Billogram!

Under 2022 får du som kund tillgång till en ny modernare faktura då vi byter leverantör av betalningstjänster till Billograms mer digitala fakturalösning. Bytet sker automatiskt för dig som har faktura som betalmetod och genomförs för att göra det smidigare för dig att ha koll på dina betalningar.

Har du valt Kortbetalning eller E-faktura berörs du inte av förändringen.

Det är också en del av vårt hållbarhets- och digitaliseringsarbete, där vi vill minska antalet pappersfakturor och posttransporter. I samband med bytet byter vi också bankgironummer.

Vanliga frågor

Q: Byter ni bankgiro-nummer?

A: Ja, i samband med bytet till Billogram byter vi bankgironummer. Du hittar det nya numret på din första Billogram-faktura.

Q: Blir det dyrare för mig som kund nu?

A: Nej, bytet innebär ingen kostnad för dig som kund.

Q: Är det säkert att öppna länken i mailet?

A: Länken från i mailet kommer att ta dig till din webbfaktura om du valt ett digitalt distributionssätt. Från webbfakturan kan du sedan betala din faktura på ett sätt som passar dig.

Q: Hur aktiverar jag autogiro?

A: Aktivera autogiro gör du enkelt via webbfakturan. Har du ett digitalt leveranssätt har du fått webbfakturans länk via sms, e-mail eller till din internetbank. Har du fått din faktura på papper - följ instruktionen på pappersfakturan för att komma till webbfakturan (scanna QR-kod eller följ sms instruktion). Väl på webbfakturan - följ dessa instruktioner

Q: Jag har frågor kring innehållet på min faktura, vart vänder jag mig?
A: Vid frågor kring fakturan vänder du dig till vår kundtjänst på 08-411 02 00